My Bike Life Blog

Zoveel leuks weer mee mogen maken :-)

Home 2009/10 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022

Femalebikerstrip Königstein

foto's >fotos

Image . . Image

Alweer een primeur... ik mag met de femalebikers-meiden op stap. Wel moet ik eerst eventjes 820km rijden om er te komen. Het plan was om het in 2 dagen te doen, maar eenmaal onderweg liep alles zo gesmeerd, dat ik gewoon doorgekacheld ben. Half 11 weg en 19.00 daar, niet slecht voor een oud wijfie. Het mooie weer hielp natuurlijk ook enorm daarbij. Een ontzettend gezellige tijd gehad,14 fantastische meiden... ontzettend veel gelachen, héél veel geleerd. Met z'n 15en in een huisje met 3 slaapkamers, geweldig, van die schoolreisje-achtige taferelen,waarbij je je weer even puber voelt ,zo kregen we van de buurman een "standje" en het verzoek binnen te gaan zitten, omdat ons geklets en gelach wel héél erg luid echoode s'avonds. Een dagje met Anja en Astrid met de trein naar Dresden gegaan, erg leuke dag. Het was een ontzettend warme dag, fijn even geen motorkleding aan. Dresden is een geweldig mooie stad, héél relaxed,ruim,veel te zien, goede sfeer, ga er zeker nog terugkomen, een aarader. Verder natuurlijk mooie tochtjes gereden, oa een bezoek aan het clubhuis van de Tjechische motorclub Pekelné Doly, fantastisch!..Super!..unbelievable! een mega-grot, met loungeruimte en bar, waar je gewoon met de motor tussendoor en doorheen rijdt...SuperCool. Terug ben ik met Astrid meegereden, mooi tussendoor, nog steeds ontzettend warm weer. Bij Tonenburg( motorradtreffen) nog een gezellige tussenstop gehad, daarvandaan door naar Astrid's Place en de volgende dag weer op naar huis. Femalebikers ontzettend bedankt voor de leuke tijd!!

30 juli t/m 1 aug. 2016

XT-Trip Moorhusen

foto's >verslag routes > routes filmpje > routes

Image . . Image

Een nieuwe primeur...m'n eerste meerdaagse-tour met Skeetje m'n XT-tje. Dick, Loek, Jarno, Robbie, Lucas en ik gaan een weekenje naar Dick's huisje in Moorhusen. De heen weg was onwijs, héél mooi binnen- en zelfs tussen schaapjes door gereden. Onderweg kreeg Jarno een lekke band, die met behulp van een spuitbusje, de ANWB en de snelle en goede service van Leusinksmotoren in Elburg weer vernieuwd werd. De volgende dag tijden de tour echt enorme pech...Lucas's achterwiel gleed weg over olie op de weg en kwam hierdoor te val ( gelukkig alleen materiele schade), waarbij het karter van zijn motor scheurde en hij hierdoor weggetakeld moest worden. .. Maandag's weer terug richting huis en ....echt ongelooflijk, deze dag kreeg Loek een lekke band. Gelukkig heeft hij een tube-lessband en een propzetje en kon hij met behulp van onzeraller Supermonteur Robbie de band fixen. Ondanks alle toestanden, was het een enorm gezellig weekendje, geweldig team en een fantastische sfeer. Zeker en graag voor herhaling vatbaar1

10 juli 2016

9 t/m 21 mei 2016

50-50-TigerTour-Sardinië

foto's>fotos routes >route

Doordat wij het afgelopen half jaar beide de respectabele leeftijd van 50 behaald hebben, kwam Astrid op het geweldige idee een Fifty-Fifty-TigerTour te gaan doen. Allebei waren wij nog niet naar Sardinie geweest dus dat werd onze bestemming. Vanaf Paderborn ging het de 1ste dag naar Dornbirn waar Paul ons s'avonds meenam naar Karren met de kabelbaan naar boven, daar hebben we heerlijk gegeten met een fantastisch uitzicht. De volgende dag door naar Genua waar we om 19uur met de tigertjes de boot op konden. De overtocht verliep soepeltjes en de volgende morgen kwamen we aan in Porto Torres. Vandaar supermooi gereden naar Bosa waar we 3 overnachtingen in Hotel Mannu hadden. Ongelooflijk héérlijk gegeten hebben we hier en fantastisch mooie routes gereden, heerlijke bochtjes...wat een geweldig eiland!! Hierna maakte we de oversteek naar de oostkust naar Santa Maria Navarese waar we ook weer drie overnachtingen hadden. Echt niet te geloven het rijden was hier nog mooier dan in t westen en dat was al meer dan geweldig..alleen maar fantastische vergezichten en heerlijke mooie wegen vol met fantastische bochten..keer op keer vielen onze monden open van verbazing. Dinsdagavond de 17e gaan we in Porto Tores weer aan boord en ook deze keer een soepele overtocht gehad. De volgende dag rijden we vanaf Genua naar Dornbirn. Halverwege rijdt Paul ons tegemoet en via een zeer mooie route rijden we binnendoor naar Dornbirn. Net zoals op de heen weg treffen we het weer ontzettend met het weer. Vanaf hier rijden Astrid en ik nog een groot gedeelte samen op en dan scheiden onze wegen. Astrid door naar huis en ik ga binnendoor naar Treis-Karden zodat ik de volgende dag ook nog een mooie route kan rijden. Een goed onderkomen bij Pension Graf gevonden en sávonds heerlijk gezellig bij t Rathaus gegeten. Het was weer Supermooie geweldige vakantie, een zeer goed en gezellig Fifty-Fifty-Team en wat een geweldig mooi eiland, alleen maar bochten, hierdoor kon ik ook het op de kurventraining geleerde zo goed in de praktijk brengen en bleef zo in die heerlijke flow. Ik hoop zeker nog een keer naar Sardinie terug te kunnen gaan.

6-7-8 Mei 2016

Kurventraining Zweiradakademie Harzring

foto's >harzring

image image
De hele winter heb ik er naar toe geleefd en eindelijk gaat het gebeuren, zoooo spannend.. Vorige week was het nog ijskoud met veel regen en zelfs sneeuw, maar geluksvogels als wij zijn krijgen we vrijdag geweldig mooi weer mee en zijn die kleine 600kmters echt geen straf. We overnachten in het Harzringhotel, mooie kamer met geweldig uitzicht op de Ring. De training zaterdag was echt Super, héél goed georganiseerd, goede zeer enthousiaste instructeurs die op humorvolle wijze les gaven. Ik heb er héél veéél van opgestoken en vond het een geweldige dag, als het even lukt ga ik graag volgend jaar nog een keertje. sÁvonds waren we uitgenodigd door de instructeurs een biertje te komen drinken, super gezellige avond gehad. Zondags rijden we via een mooie binnendoorroute naar Toonenburg, waar we met Astrid en Louisa hebben afgesproken. Astrid heeft hiervandaan een leuke route voorgereden naar haar huisje waar we gelogeerd hebben. Super gezellig allemaal. Hiervandaan op naar het volgende avontuur...

18 februari 2016

Motorbeurs Utrecht

Eindelijk is het weer zover... de motorbeurs Utrecht. Het begin van het nieuwe motorseizoen,

waar ik mij echt weer mega-veel op verheug. Het was weer een super-gezellige dag en

héél véél leuks gezien.

bijzonder fietsje met hulpmotor en glazen tank